Regjeringen har i dag kommet med et forslag om å forenkle barnetillegget for de med uføretrygd

Regjeringen har i dag kommet med et forslag om å forenkle barnetillegget

Det er flott at de vil se på dette regelverket. Det vil gjøre endringene som i de fleste tilfeller har gjort at foreldrene mistet inntekt grunnet at de har hatt pensjongivende inntekt og over 0,4G. De som nå får fribeløp på 1G vil dette slå positivt ut men sånn som vi leser forslaget vil det fortsatt gå utover de som har 0,4G.

Det som provosere oss i OFUR er at ministeren går ut og sier at det alltid skal lønne seg og jobbe for uføre. 

Noen ganger kan man få en følelse av at det å bli/være ufør er et karrierevalg man tar, og ikke at man faktisk ikke kan.

0